Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Hogwarts bodovanje za učenike starijih razreda
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Uncategorized, V-VIII / 14.12.2021
Hogwarts bodovanje za učenike starijih razreda
Razvijanje zajedništva kod savremenih osnovaca
Zarad razvijanja kolektivnog duha i zajedništva kod dece odlučeno je da se u Savremenu osnovnu školu uvede Hogwarts sistem bodovanja kako bi kroz učešće đaci naučili da budu odgovorni prema sebi, drugima i okruženju i da doprinose zajednici u koju su uključeni. Istovremeno će biti samostalni, ali i timski igrači, koji se svojim trudom i radom bore za nagrade. Ideja je da sva odeljenja starijih razreda od decembra započnu sa ovim sistemom.
INSPIRATIVNO OKRUŽENJE ZA RAZVOJ ZAJEDNIŠTVA
Deca ostvaruju dobrobit kroz odnose koji se razvijaju u okruženju sa vršnjacima i predstavljaju pokretač njihovog razvoja i učenja. Hogwarts sistem obogatiće ličnost svakog učenika i savremeni prostor postaće inspirativnije okruženje u kojem se deca igraju, istražuju, sarađuju i uče. Naučiće da se trudom, stalnim razvijanjem i samoinicijativom dolazi do nagrade.
Svakom odeljenju starijih razreda početkom decembra dodeljeno je po 1.000 poena. Tom broju novi poeni će se dodavati, ali i oduzimati od njega. Na osvajanje bodova uticaće i disciplina učenika, urednost učionice, pripremljenost za čas, prijateljski odnosi među učenicima, učešće na takmičenjima, slobodnim aktivnostima i projektima.
Aktivnosti zasnovane na uzajamnoj podršci i takmičenju rezultiraće zajedničkim interesom učenika, a to je usvajanje pozitivnih modela ponašanja, osećaj uključenosti, interakcija sa vršnjacima i samopouzdanje zbog ostvarenih rezultata.
Učenici će na TV-u u holu škole svakodnevno pratiti poene i imati uvid u napredak svog odeljenja. Praćenjem rang-liste podsticaće jedni druge da dođu do prvog mesta. Samoinicijativno će rasti želja da se bave određenim temama i projektima. Na potpuno prirodan način će promišljati i timski razvijati strategije kako da postanu bolji. Povezaće se i graditi duh zajedništva na zdravom temelju, osnažiti svoja prijateljstva i razviti veštine koje će im značiti u daljem životu. Prihvaćena je i ideja da svako odeljenje osmisli svoj grb, što će kod dece probuditi kreativnost i osećaj pripadnosti jednoj lepoj priči.
Odeljenje koje do kraja polugodišta sakupi najveći broj poena dobija nagradu.
SISTEM BODOVANJA
Dodatni poeni | |
---|---|
Učešće na nagradnom konkursu | + 10 poena |
Učešće u slobodnim aktivnostima škole (Sportski dan, kviz, priredba...) | + 10 poena |
Učešće na školskom takmičenju | + 10 poena |
Odlična ocena | + 10 poena |
Učešće na opštinskom takmičenju | + 40 poena |
Uredna učionica | + 50 poena |
Učešće na gradskom takmičenju | + 70 poena |
Učešće na republičkom takmičenju | + 100 poena |
Osvojena nagrada na školskom takmičenju | I mesto: + 30 poena, II mesto: + 20 poena, III mesto: + 15 |
Osvojena nagrada na nagradnom konkursu | I mesto: + 30 poena, II mesto: + 20 poena, III mesto: + 15 |
Osvojena nagrada na opštinskom takmičenju | I mesto: + 60 poena, II mesto: + 50 poena, III mesto: + 45 |
Osvojena nagrada na gradskom takmičenju | I mesto: + 90 poena, II mesto: + 80 poena, III mesto: + 75 |
Osvojena nagrada na republičkom | I mesto: + 120 poena, II mesto: + 110 poena, III mesto: + 105 |
Negativni poeni | |
---|---|
Kašnjenje na čas | minus onoliko poena koliko je učenik zakasnio |
Ometanje časa (upis u dnevnik) | - 50 poena |
Vređanje (drugog učenika, nastavnika) | učenika: - 100, nastavnika: - 200 |
Psovanje | - 50 poena |
Tuča | - 200 poena |
Korišćenje telefona na času | - 50 poena |
Neuredna učionica | - 50 poena |
Nedovoljna ocena | - 10 poena |
Nenošenje maske | - 10 poena |
Radujemo se novom konceptu i sa nestrpljenjem iščekujemo uživanje u interakciji među decom. Učitelji i nastavnici će kao i do sada biti podrška svojim učenicima. Započeli smo još jednu vrednu misiju koja će imati značaja za socijalni i emocionalni razvoj. Savremeni osnovci će razmenjivati iskustva i mišljenja i kroz interakcije razviti sliku o boljem društvu i spoznati osećaj pripadnosti zajednici i svetu u kome žive.