Intelligent Classroom u Savremenoj – škola 21. Veka

Učionice moraju da budu opremljene tako da podržavaju savremene načine učenja i da odgovaraju potrebama učenika 21. veka kao što su: primena novih tehnologija, interneta i različitih softvera u učenju, multimedijalni izvori znanja, udobno okruženje koje sve manje podseća na klasične učionice, razvoj kritičkog i problemskog mišljenja, kao i interaktivno, kreativno i učenje kroz igru i realizaciju projekata, oslobođeno prostornih i vremenskih ograničenja.

Današnje generacije učenika odrastaju uz digitalne tehnologije, za njih je digitalni jezik „maternji” i koriste ga svakodnevno, te su im tradicionalni modeli prenošenja znanja i učionice bez novih tehnologija odbojne i nezanimljive.







Savremena nastava obogaćena tehnologijom

Pravi odgovor na ove zahteve i očekivanja je Intelligent Classroom (IC), odnosno pametna učionica (Smart Classroom), učionica koja je tehnološki unapređena i opremljena najnovijim obrazovnim tehnologijama, kako bi doprinela kvalitetnijem i efektivnijem učenju. Ona predstavlja spoj modernog i udobnog prostora i napredne tehnologije. Ona omogućava novo iskustvo učenja.

OŠ Savremena je primer škole 21. veka u kojoj je nastavni proces usklađen sa trendovima u obrazovanju i gde se primenjuju najnovije tehnologije. U njoj postoje Intelligent Classrooms – pametne učionice. IC je autorsko delo Savremene i njenog osnivača, kompanije LINK group, i evidentirano je u Zavodu za intelektualnu svojinu.

REVOLUCIONARNO SHVATANJE OBRAZOVANJA

Učenje zasnovano na projektu(Project Based Learning)

Učenje zasnovano na relevantnosti(Relevance Oriented Learning)

Kombinacija učenja i zabave(Edutainment)

Mobilno učenje(Mobile Learning)

Učenje zasnovano na problemu(Problem Based Learning)

Učenje zasnovano na igri(Game Based Learning and Gamification)

Adaptivno učenje(Adaptive Learning)

Personalizovano učenje

Koji principi važe u pametnoj učionici?

Kako izgleda Intelligent Classroom?

Kreativna nastava uz interaktivne ekrane

Interaktivni ekrani podržavaju i podstiču interaktivnost, saradnju i kreativnost nastavnog procesa. Bilo koju učionicu pretvaraju u centar za učenje, u kom učenici i nastavnici sarađuju, dele ideje, stvaraju i razmenjuju digitalne sadržaje, rešavaju probleme…

Mobilni TV lift da znanje bude „na dohvat ruke”

Predstavlja mehanički sistem koji pomera TV uređaje verikalno ili horizontalno, ili ih izvlači iz nameštaja, tavanica ili pregradnih zidova kada je to potrebno i vraća ih nazad.

Prenosi predavanja pomoću video stream opreme

Snimanje i prenošenje procesa učenja, što omogućavaju kamere i napredna video stream oprema, predstavljaju važan obrazovni resurs, jer predavanja postaju dostupna bilo kada i bilo gde.

Fleksibilne Node stolice

Mogu se lako i brzo prenositi sa jednog kraja prostorije na drugi, što je veoma važno kako za individualni tako i za grupni i timski rad, pažnju i komfor učenika.

Tableti umesto svezaka

Učenici i nastavnici svakodnevno u nastavi koriste tablet i iPad uređaje, što ostavlja više prostora za kreativnost i inovacije, stručno i pedagoško usavršavanje i detaljnije praćenje rada svakog učenika.

Interaktivni projektor svaku površinu čini interaktivnom

Može se opisati kao kombinacija projektora i interaktivne table – bilo koju površinu učionice čini interaktivnom, stvarajući na taj način novo iskustvo učenja.

Zanimljivije učenje uz interaktivne table

Elektronske, pametne ili interaktivne table povezane su sa računarom i projektorom, na kojima se piše specijalnim olovkama ili prstom. Omogućavaju preuzimanje dokumenata sa računara, menjanje i čuvanje izmena.

Stavite VR naočare i učite kroz igru

Virtuelno učenje u proces obrazovanja uključuje tehnologije i internet, a postiže se uglavnom pomoću virtuelnih naočara. Ovaj tip naočara funkcioniše kao ekran koji omogućava gledanje mnoštva slika i interakciju sa tim sadržajem, te stvara iluziju dubine koja je karakteristična za virtuelna okruženja.

„Oživite” ideje pomoću 3D štampača i skenera

3D štampanje kao proces stvaranja materijalnih objekata iz digitalnih fajlova predstavlja svojevrsnu revoluciju u učenju, jer učenicima dozvoljava da apstraktne pojmove pretvore u konkretne, opipljive predmete. Uz njega se kao dopuna koristi i 3D skener.

Stolovi za timski rad

Individualni stolovi koji istovremeno pružaju mogućnost lakog spajanja, uklapanja i prilagođavanja raznim zadacima i potrebama nastave, što umnogome doprinosi saradnji, komunikaciji i razvoju timskog rada.

3D projektor – gradivo iz svih uglova

Sagledavanjem materije u 3D tehnologiji učenici mogu da razumeju različite nivoe složenosti, sagledaju pojedinačne delove celine, njihove međusobne odnose i veze, čime dobijaju potpuno novu, jasniju sliku celine.

iPad stanice za napajanje uređaja strujom

Obezbeđuju kapacitet za punjenje i sinhronizaciju većeg broja uređaja istovremeno, što omogućava da učenici uvek imaju tablete pripremljene za rad.

Amazon Echo kao asistent u učenju

Ovaj uređaj se ističe razvijenom osetljivošću na glas. Upućujući glasovne komande, učenici mogu da pitaju Amazon Echo sve što ih interesuje i dobiju odgovore o pojavama, događajima ili knjigama, kao i da saznaju aktuelne informacije iz sveta.

Laptop računar za svakog učenika

U Intelligent Classroomu i učenik i nastavnik imaju svoje laptopove. Istraživanja sprovedena u SAD pokazala su da učenici pomoću računara brže usvajaju gradivo i da su tako stečena znanja trajnija.

Udobno okruženje

Lazy bags, egg chairs i udoban, ergonomski nameštaj idealan je za odmor, relaksaciju i druženje tokom pauza u učenju.

Timski rad na pametnom stolu

Interaktivne stolove istovremeno može koristiti više osoba, te podstiču učenike na timski rad, kao i na to da upravljaju svojim učenjem, da budu aktivni i kreativni u procesu učenja.

Vizualizator za učenje kroz primere

Pomoću vizualizatora se mogu prikazivati dokumenta, 3D objekti, slajdovi i slično. Povezan sa projektorom, TV-om ili monitorom, omogućava prikazivanje raznih objekata, doprinosi tome da se nastava obogati primerima i da učenici dobiju jasnu predstavu o sadržaju koji se obrađuje.

Softverska rešenja za učenje u Intelligent Classroomu

Učenje kroz virtuelne kompjuterske igrice

Prednosti primene virtuelnih kompjuterskih igrica u nastavi odnose se na mogućnost doživljavanja i primene stečenog znanja u simuliranom okruženju. Ovaj metod učenja podstiče motivaciju učenika i potrebu da saznaju, istražuju i otkriju više.

Edukativne igrice – deo savremene nastave

Igra kao nastavni metod, a posebno video-igra, kod učenika podstiče razvoj sposobnosti kreativnog mišljenja, snalaženja u složenim situacijama i njihovog uspešnog rešavanja, kao i kritičkog razmišljanja.

Aplikacije za mobilnu edukaciju

Pomoću obrazovnih aplikacija za mobilne uređaje učenici mogu na zanimljiv i lak način učiti različite oblasti – mogu da istražuju planetu uz pomoć mapa Google Eartha i 3D atlasa ili da učestvuju u čuvenim istorijskim bitkama igrajući video-igrice.

Softveri za upravljanje radom u učionici

Pomoću ovog softvera olakšava se komunikacija između nastavnika i učenika, jer nastavnik na svom računaru lako može videti šta učenici rade na svojim uređajima ili, ako je potrebno, može s njima podeliti sadržaj svog ekrana.

Uz digitalnu biblioteku znanje je svuda oko nas

Digitalne biblioteke i elektronske knjige nalaze se svuda oko nas ukoliko želimo. Možemo im pristupiti preko mobilnog telefona, tableta ili laptopa, bilo gde i bilo kada, uz pomoć internet konekcije.

Softver za primenu društvenih mreža u nastavi

Ovaj softver omogućava primenu društvenih mreža u nastavnom procesu i podstiče saradnju, komunikaciju i interakciju među učenicima i profesorima.

Roditelji imaju uvid u elektronski dnevnik

Ovaj onlajn portal dostupan je 24 časa, omogućava roditeljima da uvek budu upućeni u rad i napredovanje svog deteta, ali i da budu u stalnom kontaktu sa profesorima.

Informacioni sistem

Koristi se za prikupljanje i analiziranje informacija o svim učesnicima i segmentima obrazovnog procesa kako bi se unapredila postojeća obrazovna praksa.

Onlajn platforma i kursevi za digitalno učenje

Predstavljaju softver i dodatne materijale za učenje i ispunjavanje nastavnih obaveza putem interneta. Omogućavaju učenje oslobođeno prostorno-vremenskih ograničenja, uz korišćenje multimedijalnih sadržaja, prilagođavanje sadržaja stilu učenja i praćenje napredovanja učenika, i unapređuju proces digitalnog učenja.

Roditelji obavešteni o svemu uz SMS sistem

Sistem obaveštavanja putem SMS poruka, koji je najčešće povezan sa elektronskim dnevnikom, roditeljima pruža mogućnost da pravovremeno budu obavešteni o postignuću, aktivnostima i dinamici razvoja svoje dece. Time se unapređuje komunikacija između roditelja, učenika i nastavnika i podstiče se transparentnost obrazovnog procesa.

Softver za slanje i pregledanje domaćih zadataka

Pomoću njega nastavnici lako mogu dodeljivati zadatke, voditi evidenciju o njima i postignuću svakog učenika, dok je, s druge strane, učenicima olakšano da organizuju svoje obaveze, da rade zadatke i prosleđuju ih nastavnicima. I sve to putem interneta.

Provera znanja Voting Systemom

Sistem funkcioniše tako što nastavnik postavi pitanje, a učenici odgovaraju na njega pritiskajući male uređaje poput daljinskih upravljača, nakon čega računar sabira, sumira i vizuelno prikazuje rezultate.
Pruža mogućnost profesorima da na jednostavan način kreiraju i evaluiraju istraživanja, zadatke, testove i kvizove za učenike.