Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Kako izgleda kreativna nastava u Savremenoj? Na času srpskog jezika u školskoj biblioteci
Tijana Radović / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 21.11.2019
Kako izgleda kreativna nastava u Savremenoj? Na času srpskog jezika u školskoj biblioteci
Predah između časova učenici četvrtog razreda napravili su uz knjige u novom omiljenom kutku u školi – biblioteci. Dodatni časovi srpskog jezika i knjiženosti, literarna sekcija, kreativna nastava za male dramaturge i možda buduće romanopisce, novinare, govornike ili besednike održava se i u prostoriji sa mnogo zanimljivih knjiga.
U društvu nastavnice srpskog izabrali su knjige za čitanje i poveli zanimljiv razgovor o književnosti.
Koju knjigu da izaberem?
Neke od knjiga za koje su se mlađi osnovci odlučili, sa idejom da se upuste u nestvarno putovanje sa glavnim junacima, bile su „Alisa u zemlji čuda” i „Beskrajna priča”. Učenica četvrtog razreda je kroz avanturu sa Alisom obišla različite čudesne svetove, a njen drug je sa junakom „Beskrajne priče” obišao zemlju Fantaziju i preneo nam svoje utiske:
Čitao sam o vilenjacima, srebrnim plamenovima, crnom kentauru, a sa moćnim glavnim junakom, dečakom Bastijanom, nekako sam se poistovetio i mislim da je ovo pravi doživljaj! Obožavam da čitam!
Sa druge strane, jedan osnovac se odlučio za „Malog princa” i otkrio nam da ovu knjigu čita već po drugi put. „Čovek samo srcem dobro vidi”, citirao je lisicu iz ove knjige i svojim drugarima preporučio da je pročitaju.
Kao i glavni junaci ovih knjiga, osnovci se upuštaju u čudesne svetove sa ciljem da nešto novo otkriju i nauče.
Out of the box – podsticanje mašte i razmena mišljenja
Kreativna nastava i podsticanje učenika da se upuste u nestvarne svetove ima nekoliko ciljeva, a glavni među njima je:
- „razmišljanje izvan kutije”, odnosno sposobnost kreativnog rešavanja problema.
Međusobnom razmenom mišljenja o svetovima kroz koje putuju sa glavnim junacima školarci uče da iskažu svoje i prihvate tuđe mišljenje, a pronalaženjem poente književnog dela proširuju vidike, grade svoj jedinstveni svet i uče da se snađu u raznim svetovima i prilikama koje život nosi.