Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Kalemegdanska potraga za blagom: Osvajanje slatkih nagrada uz timski duh i snalaženje u prirodi
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, Učionica bez zidova, V-VIII / 06.09.2021
Kalemegdanska potraga za blagom: Osvajanje slatkih nagrada uz timski duh i snalaženje u prirodi
Otkrili smo tajne velegrada i oplemenili svoje znanje
U petak, 3. septembra, za učenike petog i šestog razreda održana je nesvakidašnja vannastavna aktivnost – kalemegdanska potraga za blagom. Učenici su bili u prilici da usvoje brojna saznanja o Kalemegdanu, najpopularnijem gradskom parku, i o znamenitostima same Beogradske tvrđave.
Ništa bolje od dobrog duha i dobre zabave, a kvalitetno obrazovanje trebalo bi da prati i jedno i drugo. U prilog tome da Savremena osnovna škola zasniva svoju edukaciju upravo na pozitivnom i zdravom duhu, uz mnogo propratnih zabavnih aktivnosti govori činjenica da su se osnovci starijih razreda sjajno proveli i mnogo naučili na neobičnim aktivnostima na Kalemegdanu.
Nastavnici Miloš Petrović i Željko Zarić osmislili su za učenike neobičnu potragu za blagom, i to ni manje ni više nego na Beogradskoj tvrđavi.
UZ ORIJENTIRING GRADIMO SPORTSKI DUH I DOLAZIMO DO NAGRADA
Učenici petog i šestog razreda podelili su se u ekipe i započeli nadmetanje u kojem je trebalo da pomoću karte i kompasa dođu do premije – skrivenog blaga u vidu čokoladne poslastice, tačnije – zlatnika od čokolade!
Cilj orijentiringa jeste pronalaženje kontrolnih mesta na kojima su postavljene tzv. prizme. U pitanju su metalni stalci visine oko 1 m oko kojih je platnena trostrana prizma u standardnim orijentiring bojama. Na vrhu stalka se nalazi perforator, pomoću kog takmičar na predviđenom mestu overava svoj takmičarski karton.
U orijentiringu se koriste posebne karte sa specifičnim oznakama za objekte na terenu i posebnim značenjima za boje (recimo, bela boja označava prohodnu šumu). Trasa je na karti uneta crvenom bojom. Start je označen trouglom, koji je pravom linijom povezan sa kružnicom u čijem se centru nalazi prva kontrolna tačka.
Nakon što su prošli kroz pravila, osnovci su uključili vijuge i počeli da pomoću karte i kompasa, što je brže moguće, traže kontrolne tačke kako bi najzad došli do „zlatnih” čokoladica. Bila je to prava avantura, koja je podrazumevala mnoštvo izazova, logičkih igrica, zadataka i neočekivanih tragova. Za savremene osnovce – čisto zadovoljstvo.
EDUKACIJA O ZNAMENITOSTIMA BEOGRADSKE TVRĐAVE
Sama potraga za blagom kroz orijentiring trajala je oko 90 minuta. Pored toga, mališani su imali tematsko vođenje po Beogradskoj tvrđavi. Detaljno su se upoznali sa najlepšim i najvećim beogradski parkom, ali i sa izuzetno značajnim kulturno-istorijskim kompleksom, u kojem dominira Beogradska tvrđava, smeštena iznad ušća Save u Dunav.
Saznali su da se naziv Kalemegdan odnosi samo na prostorni plato oko tvrđave, koji je osamdesetih godina 19. veka pretvoren u park.
Dok je tvrđava bila glavno vojno uporište Beograda, plato je služio da se neprijatelj osmotri i sačeka za borbu. Zbog toga i njegovo ime potiče od turskih reči „kale”, što znači grad, to jest tvrđava, i „megdan” – polje.
Zanimljivo je, a ujedno i divno bilo to što je većina dece već prilično dobro poznavala Kalemegdan i opšte stvari o ovom jedinstvenom mestu, pa su tako svoje znanje samo dodatno utvrdili.
Obišli su više spomenika koji su posvećeni poznatim kulturnim i javnim radnicima, ali i kalemegdanski Vojni muzej, Umetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić”, Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture, zoološki vrt, dečji zabavni park, veći broj sportskih igrališta, ugostiteljskih objekata i druga mesta koja su deo opšte kulture svakoga ko živi u glavnom gradu Srbije.
U školu su se vratili oplemenjeni za jedno novo iskustvo, sa željom da se ponovo što pre vrate prirodi i pođu u nove pohode ka otkrivanju Beograda.