Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Kratki vodič naših nastavnika: izaberite edu app
milan.budimkic / / Blog, Cambridge, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 18.01.2021
Kratki vodič naših nastavnika: izaberite edu app
Kako da odaberete kvalitetne edukativne aplikacije
Deca odrastaju u digitalnom dobu gde postoji glagol “guglati” i očekuju da svaki ekran bude osetljiv na dodir. Dok tehnologija pokreće naš svakodnevni život, donoseći nam mnoštvo novih doživljaja, bilo bi za očekivati da se smer u kom se kreće svet u kom živimo odražava i na učenje u školi.
Tehnologija ima moć da olakša personalizaciju u učenju, kako u učionici, tako i kod kuće. Ali, odabir aplikacija i digitalnih izvora znanja može delovati zastrašujuće zbog njihovog velikog broja. Kada joj se pristupi kao pukom dodatku, tehnologija se može pretvoriti u digitalni ekvivalent “radnih listića”, umesto u dinamički alat koji stvara dragocena iskustva u učenju.
Postoji nekoliko jednostavnih smernica koje aplikacije koristiti na času, a te smernice su primenjive i kod kuće:
1. Da li mi ova aplikacija omogućava da učinim nešto što bi bilo nezamislivo bez upotrebe tehnologije?
Uvek se treba truditi da fokus projekta bude na ishodima učenja. Zatim, tražiti alate koji omogućavaju da se proces učenja pretvori u nešto što bi bilo nezamislivo bez tehnologije. Tehnologija nam omogućava da izvedemo neke neverovatne stvari na času i kod kuće, tako što jednostavno čuva i beleži slike našeg rada i od njih stvara personalizovane modele učenja.
Veoma je popularna aplikacija Skitch kao alat za posmatranje na času. Ona omogućava učenicima da prave slike i da im dodaju komentare. Ova aplikacija je korisna za društvene igre na času, za klasifikaciju naučnih eksperimenata i tako dalje. Želim da učenici izađu iz učionice s osećajem uzbuđenja i angažovanosti, a to je moguće i zbog alata i uprkos njemu.
2. Da li aplikacija pospešuje kreativnost deteta?
Kad neka aplikacija koristi različite setove veština i različite tematske oblasti, to je pravi dragulj. Deca će sama utvrditi koje aplikacije im se dopadaju i koje aplikacije žele da koriste na kreativan način, kako na času, tako i kod kuće. Ako uložimo u ovakve otvorene, kreativne aplikacije, dozvolićemo deci da sama smisle šta mogu da urade sa njima i da tako redefinišu šta je moguće a šta ne.
Mnogi se odlučuju za Explain Everything, zato što pokriva različite oblasti: od pravljenja video-materijala o matematičkim pojmovima, do pravljenja trejlera za knjige; suština ove aplikacije je kreativnost, tako da se može koristiti za najrazličitije oblasti.
3. Da li moje dete i ja možemo zajedno da koristimo ovu aplikaciju?
Saradnja i kreativna aktivnost s vašom decom dok zajedno koristite tehnologiju je neverovatno ispunjavajuće iskustvo. Zajedničko postavljanje pitanja i traženje odgovora, umesto pasivne konzumacije sadržaja koje nude mediji, pruža vam uvid u sposobnosti kreativnog i kritičkog mišljenja vašeg deteta.
Sve aplikacije za pravljenje filmova (iMovie, Book Creator, My Story…) su odlične za stvaranje digitalnih priča sa vašim detetom. Od prikazivanja onog što je danas naučilo, do kreiranja čitave priče, njenih protagonista i okvira, svako dete će jako voleti da koristi ove aplikacije na kreativan način.
4. Ako je aplikacija namenjena razvoju određene veštine, šta je njena prednost u odnosu na nešto drugo?
Za vežbanje veština kao što su gramatika ili tablica množenja postoji mesto i vreme. Kada procenjujemo aplikaciju kreiranu za ovladavanje određenom temom ili veštinom (npr. pravilno pisanje), pogledajte da li ona transformiše doživljaj učenja u nešto što je izvodljivo jedino uz pomoć tehnologije (ovde se vraćamo na prvu smernicu).
Ako aplikacija pretvara usavršavanje određene veštine u nešto novo i kreativno, isprobajte je! Zamislite kako bi vaše dete reagovalo na taj metod vežbe. OK matematika potpuno zaokuplja pažnju. Postoje različiti nivoi i pojmovi koje obrađuje. Mnoge aplikacije u kojima deca koriste kod su sjajne za razvoj temeljnih i konceptualnih veština. Na času mnogi koriste Scratch na kompjuteru, a aplikacija Scratch Jr. je sjajno zamišljena i odlično izvedena.
Da rezimiram, evo nekih od mojih omiljenih digitalnih alata za učenje, kao i nekoliko predloga kako da ih koristite kod kuće:
Skitch
Uzrast: Svi uzrasti
Tip: Otvorena aplikacija
Predlog aktivnosti: Dodajte slikama sa letovanja ključne ideje i detalje koji pomažu u izgradnji veština komunikacije.
iMovie, Explain Everything, Educreations
Uzrast: Svi uzrasti
Tip: Otvorena aplikacija
Predlog aktivnosti: Napravite video o tome kako ste proveli dan i pošaljite ga rođacima kao način da se povežete sa njima. Ovo će dovesti u vezu aktivnost i svrsishodnu nameru.
Bee Bot, Daisy the Dinosaur, Kodable, ScratchJr
Uzrast: Svi uzrasti
Tip: Aplikacija sa elementima programiranja
Predlog aktivnosti: Radite zajedno na pravljenju koda za nešto zabavno, inventivno ili korisno kod kuće.