Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
„Minecraft” u nastavi na časovima tehnike i tehnologije
linkadmin / / Blog, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII / 15.05.2021
„Minecraft” u nastavi na časovima tehnike i tehnologije
Kreiranje 3D svetova i istraživanje pomoću svetski popularne edukativne igre
Časovi tehnike i tehnologije u Savremenoj osnovnoj školi su uvek kreativni, a posebno zanimljiv segment nastave tiče se igrice „Minecraft”, koja podstiče mlade umove na istraživanje, kreativnost, mozganje i samostalnost u odlučivanju. Ova igra ne samo da omogućava učenicima da stvaraju i grade – nju samu već im suštinski pobuđuje kreativnost.
Moderne tehnologije u nastavnom procesu su postale neophodnost usled digitalnog preokreta koji se dogodio u vremenu u kome živimo. Predmet tehnika i tehnologija u Savremenoj osnovnoj školi osmišljen je tako da učenicima omogući da predstave svoje ideje i razviju kreativnost i maštu, pomoću nekih od najnovijih trendova na inženjerskom polju.
Tako se u učionice uselila i popularna igra „Minecraft”, koja pomaže učenicima da dopunjavaju znanje i razvijaju maštu na nekoliko polja, uz pomoć predmetne nastavnice Maje Erić.
„MINECRAFT” JE TU DA DOPUNI ZNANJE I BUDE KORISTAN ALAT
Primena ove igre omogućava učenicima da istražuju različite građevine koje postoje ili su postojale u istoriji. Tako, na primer, učenici mogu istraživati Koloseum u Rimu, mogu se šetati i doslovno videti trodimenzionalni prikaz ovog objekata.
Zatim, pomoću „Minecrafta” osnovci mogu da izgrade što god žele, tako da se ova prednost može koristiti pri poučavanju o mernim jedinicama i proporcijama.
Veoma je popularan takozvani mod preživljavanja u ovoj igrici, koji zahteva od igrača da uzme u obzir resurse, ljudske potrebe i ograničenja. Učenici moraju istraživati radi prikupljanja sredstava. U tom procesu na primer mogu naučiti o neophodnosti rastapanja rude kako bi se stvorio metal. Na ovaj način se učenicima obezbeđuje osnovno razumevanje o tome kako različite stvari funkcionišu.
Nastavnica tehnike i tehnologije i robotike Maja Erić na ovaj način opisuje kako se sprovodi nastava uz „Minecraft”:
Minecraft’ se pokazao kao odlično nastavno sredstvo u našem savremenom sistemu školovanja. Konkretno, trenutno na časovima tehnike i tehnologije izučavamo oblast arhitekture i građevinarstva, jednu veoma složenu i zahtevnu oblast, koju učenici ipak sa lakoćom prihvataju. Učenici su zasad isplanirali, projektovali i izgradili svoje kuće, ali tu nije kraj, jer su zatim zajedno napravili farmu za povrtarstvo, stočarstvo i voćarstvo uz realne uslove uzgoja. Pored toga što učenici uče o prirodnim i veštačkim građevinskim materijalima i konstruktivnim građevinskim elementima, svakako moraju da nauče i zakone fizike, definicije biologije, hemijske reakcije, razvoj istorije, mogućnosti tehnologije, a pre svega da razviju timski duh i zajednički rad da bi završili određene zadatke. Učenici usvajaju logičko zaključivanje, postavljanje i rešavanje problema iz svakodnevnog života na jedan individualan način i, kako učenici napreduju i rastu, tako će i njihov ‘Minecraft’ svet rasti sa njima.
Nastavnica i učenici poručuju:
Javljamo se uskoro sa novim vestima iz našeg ‘Minecraft’ sveta, a zasad možete zaviriti malo u naš svet upravo ovde.
Pored svega toga, „Minecraft” je jedan od najboljih pristupa da se poboljša način na koji učenici prezentuju znanja koja su stekli čitanjem s razumevanjem.
Kroz vizuelizaciju pročitanog – oni mogu rekonstruisati različite postavke iz teksta, pa čak i stvoriti prizore i događaje.
Ovu mogućnost takođe mogu koristiti i pri prezentaciji različitih zadataka ili predviđanju mogućih događaja, što celom procesu učenja daje naročito kreativan ton.
„MINECRAFT” JE KORISTAN I ZA NASTAVNIKE
Nedavno je razvijen alat za korišćenje „Minecrafta”, koji su kreirali nastavnici za nastavnike: „MinecraftEdu”. On pruža prilagođeni mod, tj. prilagođenu modifikaciju igre, koja olakšava organizaciju nastavniku pri korišćenju „Minecrafta” u procesu obrazovanja. Osim toga, daje ideje nastavnicima kako da koriste ovu igru u nastavnom procesu.
Nema kraja igri, jer nema kraja saznanju! Za kraj pogledajte i jedan umetnički rad učenika Luke Markićevića, koji se potrudio da u okviru terena popularne igrice napravi Pinokija: