Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Neobična nastava robotike uz lego i sjajni rezultati učenika
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 09.06.2021
Neobična nastava robotike uz lego i sjajni rezultati učenika
STEM obrazovanje i ulazak u svet nauke kroz priču nastavnice Maje Erić
Lego je sinonim za zabavu, ali se sa velikim uspehom već godinama koristi kao nastavno sredstvo. Tako su časovi robotike u Savremenoj osnovnoj školi obogaćeni brojnim savremenim sadržajima, pri čemu su lego roboti neizbežna komponenta uspeha.
Kroz nastavu robotike se postavljaju temelji za dugoročno kreativno razmišljanje, jer osnovci uče da sagledavaju problem iz više perspektiva i da nalaze različita rešenja. Oni stiču veštine da, i kada porastu, osvajaju svaku novu prepreku, uspešno izlaze na kraj sa izazovima pred sobom i dobijaju sjajnu osnovu za zanimanja iz oblasti robotike, programiranja i niza savremenih inženjerskih delatnosti.
ULAZIMO U SVET NAUKE UZ POMOĆ VRHUNSKOG PREDAVAČA
Maja Erić, nastavnica tehnike i tehnologije i robotike, kandidat je za titulu „LEGO Master Educator”. Stoga učenici starijih razreda imaju priliku da, učeći od najboljih, postave temelje za sigurnu budućnost. Stariji osnovci Savremene ulaze u svet nauke i inženjerstva, učeći pritom kako se koriste poluge, zupčanici, točkovi i osovine i koliko je prilikom gradnje bitna ravnoteža.
Njihovo zalaganje i talenat videli su se i na međunarodnom planu. Ekipa sačinjena od petorice učenika pod nazivom „Gamechangers” učestvovala je na prestižnom takmičenju „FIRST LEGO League”, gde su se nadmetali sa još devet ekipa i uspeli da osvoje medalje u dve takmičarske kategorije!
Takmičenje se održava u preko 100 zemalja, a Srbija je jedna od njih. Na globalnom nivou za program se prijavi preko 35.000 timova. Ovakvi podaci neosporivo pokazuju kakav je kvalitet nastave u Savremenoj i koliko je edukacija uz lego robote zanimljiva za decu. Takva vrsta nastave ih podstiče da usvojena znanja plasiraju na najbolji mogući način.
U školi, kao i na ovom takmičenju, ideja je da deca kroz programiranje nauče da koriste logičko razmišljanje kako bi došla do rešenja problema.
Pitali smo Maju Erić najpre o onom najaktuelnijem. Rezultati koji su upravo stigli sa takmičenja „FIRST LEGO League” potvrdili su da talenat i rad uvek donesu rezultate. Koliko je učenicima koji su sebe nazvali „Gamechangers” to značilo i koliko ovakva vrsta nadmetanja pomaže deci da razviju svoju kreativnost?
Učenicima je sam događaj bio izuzetno zanimljivo iskustvo. Osećanja su se smenjivala i kretala od pobedničke euforije, preko suza, do smeha, a sve je to bilo praćeno adrenalinom. Činilo nam se da je takmičenje trajalo 15 minuta, a u stvari je trajalo sedam sati. Podeljeno je na četiri oblasti sa po tri runde. Između svake runde smo imali pripremne probe od po 15 minuta pred samu borbu, koja je podrazumevala sto sa mapom i preprekama, tako da je bilo baš intenzivno.
Dan posle takmičenja je, po mom mišljenju, takođe bio veoma važan za učenike – postali su svesni da su naučili mnogo toga kroz samu sekciju robotike, jer su bili u rangu sa učenicima koji godinama učestvuju na FLL takmičenju i koji su stariji od njih. Bili su ponosni na svoj rad, dobili su još veću volju i odmah su krenuli da me ispituju za sledeću FLL sezonu i šta bi sve još mogli da urade, nauče, a da bude jedinstveno – sa potpisom „Gamechangers”. Možemo da sumiramo da je ključ LEGO Educationa u tome da su učenici slobodni da sami odluče kako će iskoristiti svoje mogućnosti, znanje, veštine, i najbitnije je da su svesni da učenjem i istraživanjem mogu mnogo da napreduju, da nema kraja, jer se noviteti rađaju svakodnevno i to je neiscrpna motivacija za učenike koja ih prati u stopu u intelektualnom sazrevanju.
Šta podrazumeva zvanje „LEGO Master Educator”? Koji set veština prenosite deci i na koji način?
„LEGO Master Educator” je izvanredan koordinator kockica, vladar STEM-a. Za njega ne postoji robot koji se ne može kodirati. MLE je lider u obrazovnoj lego zajednici. On pokazuje strast, znanje i kreativnost dok koristi lego obrazovna rešenja u svojoj učionici. Stalno je u procesu edukacije kroz novitete u STEAM obrazovanju, a svoja saznanja primenjuje u radu sa malom ali odabranom grupom. Učenici uz lego uče o programiranju u Pajtonu, razvijaju strpljivost, upornost, spretnost, koordinaciju, sigurnost u svoje postupke, prihvataju sopstveni neuspeh i dobijaju neiscrpnu volju za pronalaženjem novih rešenja.
Savremeni osnovci imaju tu privilegiju da kroz zaista neobične i atraktivne časove stiču neka od ključnih znanja iz oblasti tehnike, tehnologije i robotike koja im direktno prenosite. Koliko je važno da pristup i metodologija nastave budu savremeni i kreativni, budući da znamo da se u velikoj većini osnovnih škola u Srbiji još uvek uči na tradicionalan način? To savremenim osnovcima daje priličnu prednost kada je u pitanju njihova generacija.
U svojoj nastavi koristim veoma kreativne metode, kao što je izgradnja građevinskih objekata u „Minecraftu”, pravljenje „pametnih” crtanih filmova u „Scratchu”, ali insistiram i na praktičnim metodama, gde učenici samostalno prave elektromotore, vodim ih na gradilište da vide elemente građevinske konstrukcije. Učimo pravila saobraćaja kroz virtuelni poligon koji smo sami programirali i za koji smo napravili animaciju, povezujući programiranje i tehniku na njima veoma zanimljiv način.
U Savremenoj su učenici u velikoj prednosti jer imaju odlične uslove i tehnologiju, dobijaju znanje na individualan ali kreativan način i imaju slobodu da sami istražuju šta ih najviše interesuje. Ovako stečeno znanje mogu da primene u praksi, ali i u daljem obrazovanju.
Lego je prepoznatljiv i starijim generacijama. Međutim, oblasti u kojima se do danas razvio, ušavši u nastavne programe, zaista je fascinantan. U čemu je tajna lego kockica?
Lego povezuje učenike i nastavnike iz celog sveta. Dokazano, pruža jedinstven sistem učenja bez granica, uz beskonačno mnogo rešenja, prateći u korak razvoj tehnologije.
ROBOTIČKI IZAZOVI KROZ LEGO SEKCIJE
Učenici posebno vole tehničke kocke (kolekciju „Technic”), praveći, recimo, sjajne automobile koji postižu maksimalnu brzinu, a onda sledi i čuvena trka dragstera.
Osim toga, oni mogu praviti i male građevinske konstrukcije – garaže ili kuće, dizalice i bagere, kranove i mostove, pa čak i berače trešanja.
Sva znanja koja mališani stiču apsolutno su primenjiva u budućnosti, jer nove tehnologije i digitalni svet jesu ono što ih okružuje.
Bravo, mali inženjeri!