Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Novogodišnja predstava u domaćoj radinosti je zabava bez premca
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 16.12.2020
Novogodišnja predstava u domaćoj radinosti je zabava bez premca
„Kako je Grinč postao vilenjak” – novogodišnja predstava savremenih učenika
Savremeni učenici i njihovi učitelji napravili su praznični kolaž bajki koji je oduševio sve.
Umesto da novogodišnja predstava dođe u Savremenu, rešeno je da Savremena uđe u domove sve dece – digitalnim putem, što je posebno obradovalo roditelje.
Dobro je poznato da u Savremenoj negujemo kreativnost, maštu, zajedništvo i drugarstvo, a ovom prilikom smo specijalno za vas pripremili jedan neobičan poklon kojim pokazujemo optimizam i radost. U pitanju je novogodišnja predstava pod nazivom „Kako je Grinč postao vilenjak”, koju su učenici pripremali zajedno sa učiteljima i nastavnicima.
Pred vama je praznični kolaž bajki i muzičkih numera, kroz koji nas vode vilenjak i Grinč. Govori o lepim uspomenama iz detinjstva koje nam dugo ostaju u sećanju. To su, u stvari, sećanja na zajedničke porodične trenutke, brojne ispričane bajke kojima su nas uspavljivali, kolače koje su nam mame i bake mesile za praznike. To su sećanja koja mogu od ljutitih napraviti dobroćudne ljude, samo ako im dozvolimo da nas preplave.
Uživajte u predstavi koju su deca napravila
S obzirom na specifičnu situaciju, predstava uživo je izostala, sve je snimljeno u digitalnoj formi. Scene su snimane pažljivo, u prisustvu dvoje ili troje učenika i uz poštovanje propisanih mera. A svi, uključujući i snimateljsku ekipu, zaista su uživali u ovom neobičnom projektu, pokazujući da su predstave najlepši deo školskog života.
Scenarista predstave, nastavnica Mirjana Ilić kaže da je „novogodišnja predstava kolaž bajki i muzičkih numera, kroz koji nas vode vilenjak i Grinč. Pošto ove godine nemamo mogućnost da roditelje i decu dovedemo u školu i pokažemo im predstavu, odlučili smo da sve snimimo i tako odemo u domove naših učenika i roditelja.”
Na pitanje koje teme se u komadu obrađuju Mirjana ističe da se predstava fokusira na „teme lepih sećanja iz detinjstva koja nas dugo održavaju u životnoj radosti, čak i kada prestanemo da budemo deca i mladi… To su sećanja na lepe zajedničke porodične trenutke, brojne ispričane bajke kojima su nas uspavljivali, kolače koje su nam mame i bake mesile za praznike… To su sećanja koja mogu od ljutitih napraviti dobroćudne ljude, samo ako im dozvolimo da nas preplave…’’
Kako su se đaci pripremali?
„S obzirom na ovu specifičnu situaciju u kojoj živimo, učenici su se pripremali onlajn, a snimanja svake scene trajala su po sat vremena u prisustvu dvoje ili troje učenika, uz poštovanje propisanih mera.’’
Zašto je važno spremati školske predstave?
„U školskim predstavama negujemo zajedništvo, kreativnost, maštu, različitost, poverenje, drugarstvo… Sve one lepe stvari koji predstavljaju najlepše ’začine’ školskog života. One su i prilika da jedni druge upoznamo u drugačijem svetlu, da rastemo zajedno, da budemo neko drugi, da se smejemo i plačemo jedni sa drugima…’’
Koliko je to bitno za kolektiv i koliko je vama lično to bilo inspirativno?
„Ova predstava je specifična, jer u njoj glume i nastavnici. Moja koleginica Maja i ja igramo uloge Grinča i Vilenjaka i na taj način imamo povezanost sa učenicima u predstavi, a ujedno smo im podrška. Moram da priznam da je to bila polazna tačka moje inspiracije, taj odnos naših ličnih energija – njene, koja je puna vedrine, optimizma, radosti, i moje, koja je ponekad melanholična, ponekad skeptična, ali se opet radujem pravim stvarima u životu. Mislim da sam nekako te prve uloge napisala prema nama i našim svakodnevnim razgovorima, a ostalo je došlo kao nadogradnja – sećanja na bajke i moj preobražaj pod uticajem dobrote. Sigurna sam da i među decom i među roditeljima ima onih koje ćemo uspeti da raznežimo i preobrazimo ovim novogodišnjim poklonom.”
Srećna vam Nova godina. Uživajte u našoj predstavi!