Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Odrastanje i učenje kroz priče
Andjela Petrovic / / Blog, Erasmus+, I-IV, Kombinovani, Math&Move, Nacionalni, V-VIII / 14.09.2023
Odrastanje i učenje kroz priče
Kako nam priče pomažu da bolje razumemo matematiku
Za većinu nas u delu uma lebdi sećanje na priče koje su nam roditelji pričali kada smo bili mali. Koje dete nije bilo zadivljeno i očarano ovim pričama?
Osim što dete prenosi u svet mašte, koristi od ove aktivnosti daleko su veće od toga. Evo nekoliko primera prednosti priče u izgradnji učenja i kognitivne svesti kod dece.
To je senzorni stimulans
Slušanje priče nije samo pitanje sluha već i stimulisanja više čula jer će dete koje sluša istovremeno gledati slike i dodirivati stranice ili ekran (u slučaju digitalnog medija).
Pojačavač radoznalosti i inspiracije
Knjige za decu ispunjene su najrazličitijim vrstama crteža, što deci pruža priliku da razvijaju radoznalost postavljanjem pitanja i tako nauče nove stvari. Priče deci predstavljaju mnogo različitih ideja, koje ih kasnije mogu inspirisati.
Utiče na razvoj vokabulara, pismenosti i jezičkih veština uopšte
Priče pomažu deci da obogate svoj rečnik i podstiču ih na usvajanje i savladavanje jezika. Upotrebom mimike dete se takođe podstiče da redom ponavlja reči. Štaviše, to je način da dete shvati da su pisane i izgovorene reči povezane.
Omogućava bolje poznavanje sebe
Adaptacija dečjih knjiga omogućava im da se identifikuju sa likovima i da u isto vreme shvate da su emocije koje prenose likovi iste kao i njihove sopstvene (radost, tuga, bes itd.) Kada je ishod priče takav da glavni junak izlazi kao pobednik, onda dete teži da to asimiluje kao sopstvenu pobedu.
„Odrastao čovek će čitati knjigu da bi se zabavio, dete će čitati knjigu da bi se izgradilo.”
Žoan Sfar, autor stripova
Poboljšava veštine slušanja i promoviše interakciju
Način na koji je priča ispričana utiče na detetovu pažnju. Kako priča napreduje, poboljšava se i njegova veština slušanja. Ovi trenuci omogućavaju detetu da aktivno učestvuje u priči tako što će, na primer, pevati ili praviti pokrete kako bi dočaralo neki odlomak u priči.
Konsoliduje učenje
Priče su način pristupa učenju putem neformalne metode i, kako dete ponovo čita priču, usvajanje gradiva će doći prirodnije. Priče dozvoljavaju uvođenje različitih pojmova kao što su, na primer, matematički koncepti. To detetu omogućava da se najpre upozna sa ovim konceptima pre nego što se njima pozabavi na formalniji način.
Kada je reč konkretno o matematici, koja je direktno povezana sa projektom „Math&Move”, metod koji se koristi je usmeravanje priče ka matematičkim pojmovima korišćenjem specifičnog rečnika za ovaj predmet kako bi se deca navikla da ga koriste i kako bi se na taj način unapredili njihovo razumevanje i učenje.