Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Ovo mi nismo naučili u školi, ali vaše dete će naučiti u Savremenoj
Svakodnevne, životne veštine za snalaženje u svim okolnostima i izazovima
Činjenica je da neke životne veštine i znanja nikada nismo naučili u školi, na primer, kako da efikasno raspolažemo novcem i štedimo, kako da zamenimo gumu na automobilu, skuvamo omiljeno jelo ili održavamo svoj dom. O pravilnom upravljanju vremenom, nošenju sa pritiskom i snalaženju u različitim životnim situacijama da i ne govorimo.
Istina je da nas većina osnovnih, pa čak ni srednjih škola ne uči ovome. Uče nas zakonima matematike, biologije, fizike itd., ali ne i tome kako oni funkcionišu primenjeno na stvarnom životu, u našoj svakodnevici. To već moramo sami da savladamo. Tome nas zapravo uči život, samo kroz mnogo grešaka, padova i podizanja. Na teži način.
Ipak, postoji škola u kojoj deca usvajaju životne veštine
Ali kako biste reagovali ako bismo vam rekli da postoji osnovna škola u kojoj deca uče o svemu ovome? Dobro ste čuli: deca već od prvog razreda uče da pomažu u kući, da pripremaju jednostavne obroke i postavljaju sto, sade biljke, vode računa o svom zdravlju i higijeni, kao i kako da se obraćaju starijima i da kritički razmišljaju. Usvajaju znanja i veštine za život. Reč je o učenicima u Savremenoj osnovnoj školi.
Savremeni osnovci usvajaju prava, životna znanja iz oblasti kao što su: lični razvoj i karijera, odnos prema prirodi, zdravlje i ishrana, svakodnevni život, popravke u kući i održavanje, umetničke sposobnosti i ljubav prema umetnosti, veštine preživljavanja i prve pomoći, kao i društvene, komunikacione i veštine u pogledu ljubavi.
U Savremenoj rastu socijalno i emotivno inteligentna deca
Tako, na primer, već u prvom razredu učenici Savremene iz oblasti ličnog uspeha i karijere usvajaju veštine uverljive prezentacije i upravljanja vremenom. Saznaju i zašto je važno da čitaju, kako da primene matematiku u svakodnevnom životu, da kritički razmišljaju, rešavaju probleme i kodiraju.
U petom razredu ove sposobnosti nadograđuju nešto naprednijima i uče kako da se nose sa pritiskom i kako da istražuju koristeći naprednije alate od Googlea i Vikipedije.
Kada je reč o društvenim i komunikacijskim veštinama i ljubavi prema drugima, osnovci od samog početka uče kako da budu dobri ljudi.
Takođe, uče na koji način da se obraćaju starijima, kako da vode računa o drugima i pomažu im pokažu poštovanje i ljubav, ali i kako da zasluže poštovanje, kao i da uspešno rešavaju konflikte. Oni otkrivaju i o tome kako da na najbolji način vode „internet život”, kako da prihvataju komplimente, ali i kritike.
Učenici starijih razreda uče i kako da tumače govor tela, te saznaju o ljudskim i izbornim pravima i politici.
Ekološki i zdravstveno osvešćeni učenici
Savremena osnovna škola je eko-škola koja učenicima ukazuje na značaj očuvanja životne sredine i usađuje ljubav prema prirodi i mestu u kome žive.
Zato i njeni najmlađi učenici znaju kako da zasade drvo, rade u bašti i pomažu životinjama, dok nešto stariji uče o održivom razvoju i kako da žive u skladu sa ovim principima.
S obzirom na to da Savremena predstavlja zdravu, sigurnu i podsticajnu sredinu za rast i razvoj osnovaca, u njoj se posebna pažnja posvećuje zdravom životu i pravilnoj ishrani.
Učenici u tom pogledu uče kako da vode računa o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, zašto je važno da vežbaju, kako da se ispravno hrane i ispune nutritivne potrebe svog organizma i koliko je održavanje lične higijene važno za celokupno zdravlje mladog organizma.
Pored toga, vožnja bicikla, plivanje i vodeni sportovi, kao i ovladavanje plesnim pokretima takođe su deo aktivnosti savremenih osnovaca.
Ovo je realnost: deca koja pomažu u kući, kuvaju i brinu o sebi
Mame i tate se sigurno sećaju predmeta domaćinstvo, koji je ranije postojao u školama. Nije sve što je deo prošlih vremena nužno loše, zapravo treba iskoristiti najbolje od prošlosti za uspešnu budućnost.
Zato i svakodnevne, životne sposobnosti kojima ovladavaju učenici Savremene umnogome liče na one koje su se učile na domaćinstvu, samo su još naprednije i sveobuhvatnije.
U Savremenoj se kroz nastavu i različite vannastavne aktivnosti uči ovim svakodnevnim veštinama. Istina je da većinu njih deca nauče u kući, ali to nije nužno i, pored toga, u školi ih dodatno usavrše.
Zahvaljujući tome, savremeni osnovci od samog početka uče kako da se obuku u skladu sa prilikom, da čiste za sobom, pomažu u kući, postavljaju sto za obrok i koriste kuhinjske sprave i pribor.
Kada malo porastu, učenici u Savremenoj savladavaju i osnove kuvanja, pranje i peglanje veša, kao i šivenje. Ukratko, znaće da naprave svoje omiljeno jelo, uključe mašinu za veš i opeglaju stvar koja im je potrebna a izgužvana je, ili da zašiju majicu koja im se rasparala. Cilj je da se deca u potpunosti osposobe da vode računa o sebi i svojim potrebama, kao i da mogu da rešavaju različite probleme sa kojima se suočavaju i da ne očekuju od roditelja da sve urade i reše umesto njih. Želimo da naši učenici budu što samostalniji i sposobniji.
Zato će deca naučiti i da održavaju svoju sobu i dom, kao i da obavljaju sitne popravke po kući u skladu sa svojim uzrastom. Znaće da zamene gumu na biciklu ili automobilu, okače sliku, ofarbaju nešto i da koriste različite alate koji im u tome mogu pomoći. Važno je da čak i deca znaju kako funkcionišu voda i struja u kući kako bi znala šta nikako ne bi trebalo da diraju, a u čemu mogu da pomognu roditeljima.
Sposobni za preživljavanje u svim okolnostima, ali i privrženi umetnosti
Želimo da naši učenici mogu da se snađu u različitim uslovima, okolnostima i situacijama i zato ih učimo različitim veštinama preživljavanja, kao, na primer, da zapale vatru bez šibica, naprave zaklon ili da pronađu hranu u prirodi.
Naučiće da pruže prvu pomoć, kako da se ponašaju u vanrednim situacijama i usvojiće veštine samoodbrane.
Kako bez umetnosti čovek ne bi bio homo sapiens, niti bi naši životi bili potpuni i ispunjeni, važno je da deca već od najranijeg doba razvijaju sklonost i ljubav prema njoj.
Zato savremeni osnovci, ne samo na redovnoj nastavi već i tokom različitih sekcija, radionica i vannastavnih aktivnosti, poput poseta muzejima, pozorištima, bioskopima, izložbama, koncertima i sličnim događajima, razvijaju ljubav prema različitim vrstama umetnosti.
Oni uče da sviraju instrumente koji su im bliski ili interesantni, da fotografišu i da snimaju i montiraju video-materijale. Ove veštine se zapravo smatraju delom pismenosti u 21. veku, kada samo čitanje i pisanje, čak ni osnovno poznavanje MS Office paketa i rada na računaru, nisu više dovoljni. Zato je značajno da savremeni učenici savladaju veštine za uspeh u budućnosti.
Učenici spremni za uspešnu budućnost
Učenici petog razreda, kao stariji, sa većim odgovornostima i naprednijim znanjem iz matematike, u Savremenoj uče i kako da upravljaju ličnim finansijama.
Počinju sa tim da nauče kako da raspolažu svojim džeparcem, a zatim prelaze na kompleksnije zadatke koji će im biti potrebni kasnije u životu, kao što su: kupovina ili iznajmljivanje nekretnina, istine i zablude o kreditnim karticama i uopšte uzimanju kredita, da li je bolje štedeti, trošiti ili ulagati, kao i u šta sve mogu pametno ulagati novac: hartije od vrednosti, nekretnine, akcije i slično.
Većina navedenih sposobnosti koje učenici Savremene osnovne škole usvajaju može se podvesti pod socijalnu i emotivnu inteligenciju, ali su zapravo i mnogo više od toga.
Deca se na ovaj način osposobljavaju za uspešan i ispunjen život u 21. veku, karijeru i posao koji će voleti, kao i izgradnju i negovanje dobrog odnosa sa porodicom, prijateljima i okruženjem.
Ukratko, postaće dobri, kvalitetni i sposobni ljudi koji žive u skladu sa pravim vrednostima i mogu da se snađu u svim uslovima i izazovima na koje naiđu. Uz ovakve veštine uspešna budućnost im je zagarantovana.