NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2025/26. JE U TOKU Snižene cene školarine samo do kraja meseca >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2025/26. JE U TOKU Snižene cene školarine samo do kraja meseca >> NOVO: Predškolski program u Savremenoj! Saznaj više >> NAJBOLJI NA SVETU: Savremena je dobila nagradu za najinovativniji pristup u obrazovanju 2024! UPIS 2025/26. JE U TOKU Snižene cene školarine samo do kraja meseca >>

Parents at Work – radionica o emocijama i empatiji

/ / Blog / 10.04.2025

Parents at Work – radionica o emocijama i empatiji

Deca uče kako da prepoznaju, razumeju i konstruktivno izražavaju emocije

U okviru školskog projekta „Parents at Work”, koji pruža priliku da roditelji i stručnjaci iz različitih oblasti budu aktivni učesnici u obrazovanju i razvoju učenika, treći razred Savremene osnovne škole imao je čast da ugosti Bojanu Arsenović, psihoterapeutkinju sa bogatim iskustvom u radu sa decom. Tema radionice bila je izuzetno važna – emocije i empatija, dve ključne komponente emocionalnog razvoja koje igraju veliku ulogu u stvaranju zdravih međuljudskih odnosa.

Razumevanje i prepoznavanje emocija: Kako se osećamo i šta sa tim radimo?

Radionica je započela interaktivnim razgovorom o emocijama i kako ih deca doživljavaju u svakodnevnim situacijama. Bojana Arsenović je deci objašnjavala različite vrste emocija, uključujući sreću, tugu, ljutnju, strah, zbunjenost i ponos. Kroz jednostavne primere i razgovor, učenici su učili kako da prepoznaju ove emocije, kako se one manifestuju u telu i ponašanju, te koje su to fizičke i psihološke reakcije koje nas prate kada doživljavamo određene emocije.

Poseban fokus radionice bio je na empatiji – sposobnosti da razumemo osećanja drugih. Bojana je objasnila kako je empatija ne samo prepoznavanje osećanja drugih već i aktivno reagovanje u skladu sa tim osećanjima, bilo kroz reči, bilo kroz ponašanje. Kroz grupne aktivnosti, učenici su imali priliku da postavljaju pitanja, razmišljaju o situacijama u kojima su pokazali empatiju i diskutuju o tome kako da budu pažljiviji i saosećajniji prema svojim prijateljima, učiteljima i članovima porodice.

 

Praktične veštine za suočavanje sa emocijama: Konstruktivno rešavanje konflikata

Kroz praktične zadatke i igre deca su naučila i tehnike kako da se konstruktivno nose sa negativnim emocijama, kao što su ljutnja ili strah. Bojana je deci dala nekoliko korisnih alata za smanjenje stresa i nelagodnosti, uključujući tehnike disanja i metode da se zaustavi negativan tok misli. Učili su i kako da prepoznaju trenutke kada je važno zatražiti pomoć od odraslih ili prijatelja, čime se jačaju njihov osećaj sigurnosti i sposobnost da se nose sa izazovima.

Učenici aktivno učestvuju: Istraživači svojih emocija

Tokom radionice učenici su pokazali izuzetnu angažovanost i želju za učenjem. Rado su delili svoja iskustva i izazove koje su imali u prepoznavanju i izražavanju emocija, a mnogi su se odlučili da otvore teme koje do tada nisu podelili. Otvorena i prijateljska atmosfera koju je Bojana stvorila omogućila je deci da se osećaju sigurno i slobodno, što je rezultiralo iskrenim i korisnim razgovorima.


Viber WhatsApp
POZOVITE NAS

POZOVITE NAS »