Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Radionica sadnje cveća: Učenje koje cveta u okviru Life Skills programa
milica.ostojic / / Blog / 22.04.2024
Radionica sadnje cveća: Učenje koje cveta u okviru Life Skills programa
Osnaživanje mladih kroz praktičnu hortikulturu
U sklopu našeg Life Skills programa, nastavnik biologije Aleksandar Perić organizovao je radionicu sadnje cveća, gde su učenici imali priliku ne samo da nauče o biologiji biljaka, već i o važnosti brige o životnoj sredini.
Upoznavanje sa osnovama hortikulture
Radionica je počela detaljnim uvodom o različitim vrstama cveća, njihovim specifičnim potrebama za vodom i svetlom, te kako te razlike utiču na njihovu sadnju i održavanje. Nastavnik Perić je takođe objasnio različite načine na koje se može doći do semena i kako pravilno pripremiti tlo. Ovo predavanje je bilo temelj za praktičnu primenu znanja, čime su učenici dobili sveobuhvatnu sliku o procesima koji prate sadnju i brigu o biljkama.
Praktična primena znanja u školskom vrtu
Nakon teorijskog dela, usledio je praktičan rad u školskom vrtu gde su učenici imali priliku da samostalno posade deset različitih vrsta cveća. Ova aktivnost nije samo podstakla njihovu kreativnost i timski rad, već ih je i naučila vrednosti strpljenja i truda. Posmatrajući kako njihove biljke rastu, učenici razvijaju osećaj odgovornosti i ponosa za svoj rad.
Mnogi učenici su, inspirisani novostečenim znanjem i iskustvom sa radionice, izrazili želju da tokom vikenda samostalno zasade cveće u svojim dvorištima ili na balkonima. Ova inicijativa pokazuje kako radionica nije samo naučila učenike o biljkama, već ih je i motivisala da svoje znanje primene u stvarnom životu, unapređujući tako i svoje domove i lokalnu zajednicu.
Radionica sadnje cveća u okviru Life Skills programa dokaz je da škola može biti mesto gde se učenje i praktične veštine uspešno spajaju, pružajući učenicima ne samo znanje potrebno za školske testove, već i veštine koje će koristiti kroz ceo život. Ovakve aktivnosti postavljaju temelje za razvoj proaktivnih, samostalnih i ekološki osveštenih pojedinaca.