Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Science on Stage u Srbiji: Učenicima Savremene još dostupnija STEM znanja
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 17.01.2020
Science on Stage Europe sada i u Srbiji: Učenicima Savremene dostupni još zanimljiviji STEM eksperimenti
Čuvena organizacija za promociju i unapređenje STEM obrazovanja Science On Stage Europe dobija predstavnika i u našoj zemlji, a posebno smo ponosni što je među najzaslužnijma za to nastavnik Savremene osnovne škole – Saša Ivakić.
Ova čast ujedno donosi i ekskluzivnu mogućnost da se u Srbiji organizuju Science On Stage obuke nastavnika za STEM (Science, Technology, Engineering, Maths) predmete, kao i to da je našim učenicima dostupna još šira baza znanja, resursa i zanimljivih eksperimenata iz ovih oblasti.
Šta je Science on Stage?
Science on Stage je najveća mreža STEM nastavnika u Evropi, koja broji više od 100.000 predstavnika iz preko 30 zemalja Evrope i širi se globalno, te za sada uključuje i Kanadu, Egipat, Kazahstan i Gruziju.
Mreža Science on Stage EU nastala je iz projekta „Physics on Stage”, koji su pokrenuli 1999. godine CERN (European Organization for Nuclear Research), ESA (European Space Agency) i ESO (European Southern Observatory), a u okviru „European Science and Technology Week 2000”.
Nastavnik Savremene Saša Ivakić, zajedno sa kolegama sa Instituta za moderno obrazovanje i najcenjenijim nastavnicima iz STEM oblasti u Srbiji, čini tim koji predstavlja Srbiju u ovoj prestižnoj edukativnoj mreži na međunarodnom nivou. Oni će zajedničkim radom i znanjem deliti inovativne nastavne prakse sa učenicima i nastavnicima širom Srbije i sprovoditi STEM aktivnosti na nacionalnom nivou. To podrazumeva ne samo edukaciju učenika i nastavnika ili radionice sa decom već i organizaciju nacionalnog Science on Stage festivala, jednom u dve godine, i izbor naših predstavnika na internacionalnom festivalu.
Kroz Science on Stage Srbija učenicima i nastavnicima dostupni brojni resursi
Osnovni cilj SonS organizacije jesu razmena najboljih nastavnih koncepata i usavršavanja STEM nastavnika, ali i razvoj učenika kroz kvalitetne obrazovne prakse. Ova platforma omogućava nastavnicima u Srbiji da razmenjuju koncepte predavanja i iskustvo sa svojim kolegama širom Evrope, da dobiju ideje i inspiraciju kako da obogate STEM nastavu i učine je zanimljivijom za svoje učenike, a nova dostignuća i oglede približe interesovanjima učenika.
Sa druge strane, Science on Stage organizuje različite događaje i susrete za učenike i nastavnike na nacionalnom i internacionalnom nivou, kao što su: festivali, radionice, stipendije za usavršavanje u inostranstvu, treninzi i kursevi, kao i stalni sastanci sa predstavnicima svih zemalja. Sve ovo je sada dostupno učenicima i nastavnicima u Srbiji.
Festivali – prilika da se sretnete i takmičite sa vršnjacima iz cele Evrope
Institut će organizovati i prvi Science on Stage festival u Srbiji, na kome će učenici i nastavnici iz cele Srbije imati priliku da predstave svoje eksperimente i projekte iz STEM oblasti. Oglede i dešavanja na festivalu moći će da prate i zainteresovani učenici Savremene i tako saznaju mnogo zanimljivih i korisnih informacija iz različitih naučnih oblasti.
Stručni odbor Science on Stage Srbija, u kome su Saša i njegove kolege, tokom ovog festivala će izabrati najbolje projekte, odnosno tim koji će predstavljati Srbiju na narednom evropskom Science on Stage festivalu, koji će se održati od 24. do 27. marta 2022. godine u Pragu.
Festivali su smotre najboljih, najzanimljivijih i najaktuelnijih eksperimenata iz različitih STEM oblasti, na kojima nastavnici i učenici razmenjuju kontakte, iskustva, informacije i dobre prakse. Po odlasku u svoje zemlje, predstavnici svih timova, među kojima su i učenici, uvek ponesu pregršt znanja koja mogu da podele sa svojim kolegama i vršnjacima.
Zašto je STEM obrazovanje značajno za učenike?
STEM obrazovanje se zasniva na ideji da učenici interdisciplinarno stiču znanja iz četiri oblasti: nauka (Science), tehnologija (Technology), inženjerstvo (Engineering) i matematika (Mathematics). Dakle, suština je da se ove discipline ne uče odvojeno, već da se kroz STEM integrišu u jedinstven program, u okviru koga učenici kroz različite povezane projekte istovremeno dobijaju znanja iz više disciplina.
Ovaj pristup u učenju značajno doprinosi ne samo lakšem usvajanju i primeni znanja koja su dugotrajna već se na taj način razvijaju i kritičko mišljenje učenika, kreativnost i inovativnost, problemski pristup učenju i niz drugih značajnih veština. Za nastavnike na svim nivoima obrazovanja primena STEM principa doprinosi zanimljivosti, interaktivnosti i praktičnosti nastave, što istovremeno utiče na povećanje pažnje i donosi bolje rezultate učenika.
Zahvaljujući organizaciji Science on Stage Srbija, sada nastavnici u Srbiji imaju na raspolaganju materijale, istraživanja, kontakte i mogućnost da se susretnu i razmene iskustva o STEM obrazovanju sa kolegama iz cele zemlje i Evrope. Sa druge strane, učenici imaju prilike da uče po naprednim STEM principima i da se kroz interdisciplinarni pristup bolje upoznaju sa četiri važne naučne oblasti.
Leave a Comment