Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Stručnjaci iz celog sveta u Savremenoj: Veštačka inteligencija i izazovi u obrazovanju
iva.djordjevic / / Blog / 18.11.2024
Stručnjaci iz celog sveta u Savremenoj: Veštačka inteligencija i izazovi u obrazovanju
UNESCO, Beijing Normal University i Centar za robotiku u obrazovanju otvaraju ključne teme o AI-ju u oblasti obrazovanja
Savremena osnovna škola bila je domaćin značajnog stručnog skupa pod nazivom „Veštačka inteligencija: Izazovi i rizici u obrazovanju”, koji je okupio vodeće stručnjake iz oblasti veštačke inteligencije i robotike. Predavanje su održali eksperti iz UNESCO-a, Beijing Normal univerziteta i Smart Learning instituta u saradnji sa Centrom za robotiku i veštačku inteligenciju u obrazovanju (CRAIE).
Ključne teme skupa: Prilike i izazovi veštačke inteligencije
Na ovom jedinstvenom događaju govorilo se o širokom spektru tema u vezi sa veštačkom inteligencijom u obrazovanju. Jedna od glavnih tema odnosila se na potencijal veštačke inteligencije da personalizuje proces učenja za svakog učenika, omogućavajući prilagođene metode rada prema individualnim potrebama i tempu svakog deteta. Diskutovalo se i o primeni veštačke inteligencije u analizi obrazovnih podataka, čime bi mogao da se prati napredak, ali i da se uoče oblasti u kojima je učenicima potrebna dodatna podrška.
Međutim, stručnjaci su se osvrnuli i na moguće izazove i rizike. Veštačka inteligencija nosi sa sobom i pitanja privatnosti podataka i etike u obrazovnom kontekstu. Takođe, govorilo se o mogućnosti prevelikog oslanjanja na tehnologiju, gde bi uloga učitelja mogla biti smanjena, što bi moglo da utiče negativno na kvalitet interakcije sa učenicima. Stručnjaci su istakli važnost balansiranja između tehnoloških inovacija i ljudskog prisustva u učionici.
Diskusija sa ekspertskim pogledima
Profesorka Maja Babić, kao jedan od panelista, govorila je o praktičnim izazovima u implementaciji veštačke inteligencije u školama, ističući primere iz svog rada sa učenicima u oblasti robotike. Podelila je iskustva u radu sa mladim talentima i osvrnula se na to kako pravilna upotreba tehnologije može osnažiti učenike i podstaći ih na kritičko razmišljanje i inovativnost. Skup je završen pitanjima publike, koja su otvorila dodatne teme o budućnosti obrazovanja u digitalnoj eri i važnosti etičkog pristupa pri uvođenju novih tehnologija.
Ovaj skup u Savremenoj osnovnoj školi bio je pravo osveženje za sve prisutne, a osvetlio je kako prilike, tako i rizike koje veštačka inteligencija donosi u svet obrazovanja.