Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Svetski dan čitanja naglas – učenici iz duše govore stihove poznatih pesnika
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Kreativna učionica, Nacionalni, V-VIII, Životne veštine / 04.02.2021
Svetski dan čitanja naglas – učenici iz duše govore stihove poznatih pesnika
Čitanje podstiče veštinu slušanja, obogaćuje rečnik i decu približava književnosti
Čitanje i pisanje pripada svima, a moć deljenja priča postaje posebno velika kada se čita naglas. Sa takvim idejama, u Savremenoj osnovnoj školi obeležen je 3. februar, Svetski dan čitanja naglas, uz metod vršnjačke edukacije.
Dvoje učenika iz starijih razreda, Elena i Vanja, učenicima prvih razreda čitali su pesme i tekstove čika Duška Radovića za vreme 2. časa.
U pitanju su neka od najlepših dela ovog pesnika: „Da li mi verujete”, „Plavi zec” i „Mali prsti”. Mališani su oduševljeno reagovali i zainteresovali se da saznaju više o ovim pesmama i pesnicima. Rekli su da su im na ovaj način pesme bile jasnije i zanimljivije. Nesumnjivo će mnogi mališani pamtiti neku od ovih pesama kao jednu od najdražih uspomena iz detinjstva. Čitanje naglas ne samo da poboljšava moć čitanja kao kognitivnog procesa već i društveno zbližava, dozvoljavajući da u isto vreme deca dožive i subjektivno i zajedničko iskustvo.
ČITANJE NAGLAS RAZVIJA MIŠLJENJE I OBOGAĆUJE DUH
U okviru vršnjačke edukacije učenici mlađih razreda pokazali su otvorenost za saradnju, rad i kreativnost. Mnogi od njih su već usvojili ideje o značaju čitanja, a kroz ovaj vid edukacije sada su na njima razumljiv način – od nešto starije dece – iz prve ruke saznali zašto su važni čitalačko iskustvo i, uopšte, književnost.
Kako smatraju stručnjaci, čitanje naglas je ključna metoda za razvijanje čitalačkih navika. Ono takođe doprinosi tome da proces čitanja bude aktivniji. Dok slušaju, mališani maštaju o ljudima, mestima i situacijama koje nisu upoznali i doživeli. Radnja pesme ili priče je u centru detetove pažnje i izvor je korisnog i uzbudljivog iskustva. Time se proširuje rečnik učenika, a oni se upoznaju sa bogatstvom i lepotom književnog jezika. Na ovaj način se radi i na prevenciji teškoća u čitanju. Čitanje naglas razvija maštu i kritičko mišljenje kod dece, a naročito je dragoceno u kombinaciji sa razgovorom o pročitanom tekstu.
SVETSKI DAN ČITANJA NAGLAS PROMOVIŠE PRAVO NA ČITANJE
Ovaj dan posebno je značajan jer čitanje naglas s detetom predstavlja važan trenutak zajedničkog druženja roditelja i deteta, koji veliki broj dece pamti kao jednu od najdražih uspomena iz detinjstva.
Svetski dan čitanja naglas predstavlja priliku da ljudi širom sveta proslave radost čitanja naglas i založe se za pismenost kao temeljno ljudsko pravo koje pripada svima. Tokom poslednjih deset godina ovaj praznik se razvio u globalni pokret miliona čitatalaca, pisaca i mladih širom sveta, koji se okupljaju kako bi odali počast radosti i moći čitanja i deljenja priča.
Jedna od poruka koja se promoviše je i da deci treba čitati naglas u svakoj prilici, kao i da se tokom ovog dana uvek treba podsetiti da svako dete ima pravo na obrazovanje.