Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.
Top 5 brain training igara za sve uzraste
linkadmin / / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 07.08.2020
Top 5 brain-training igara za sve uzraste
U školskim, ali i poslovnim aktivnostima naš nivo koncentracije se stalno menja. Iako većina ljudi o tome ne razmišlja, postoje oprobani načini kako da pomoću misaonih igara (brain training / mind games) fokusirate svoje misli, poboljšate zapažanje, memoriju i stepen koncentracije.
Sledeća top-lista opisuje pet najpopularnijih brain training igara koje poboljšavaju vijuge. Pogodne su za celu porodicu i nekad podrazumevaju zajednički rad. Što znači da, ukoliko imate mališane koji još uvek nisu naučili da čitaju i računaju, vi im kao roditelji možete pomoći u igri i usput se odlično zabaviti i naučiti nešto novo.
#1 SUDOKU
Iako ne zahteva visoko znanje iz matematike, sudoku traži mnogo razmišljanja. Pred vama je polje veličine 9 x 9, u koje je potrebno da unosite brojeve od 1 do 9. Na početku je već zadato nekoliko brojeva – takozvani početni brojevi. Jedino pravilo je da treba uneti ostale brojeve, ali da se oni ne ponavljaju u redu, koloni ili 3 x 3 kvadratu. Ova vrsta strateškog planiranja, prema istraživanjima, znatno poboljšava kratkoročnu memoriju i koncentraciju kod ljudi svih generacija.
Tradicionalno, ljudi su navikli da rešavaju sudoku kroz novinske članke, ali tokom poslednje decenije ova igra se kotira kao jedna od najpopularnijih mozgalica koju možete instalirati i kao aplikaciju na tabletu, telefonu ili je igrati onlajn.
#2 UKRŠENICE
Pored toga što podstiču proces pamćenja, ukrštene reči nas direktno povezuju sa jezikom i pismenošću, informišu nas o kulturi i retkim zanimljivostima. Na širem planu, one podstiču naše znanje, upornost ka rešavanju problema i pravi su primer treninga za „sive ćelije”. U današnje vreme, posredstvom novih tehnologija, ukrštenice nisu dostupne samo odraslima putem novina već postoje i one prilagođene deci i adolescentima. Često su interaktivne, praćene zvučnim efektima ili funkcionišu i kao otkrivalice, gde dobijate više informacija o pojmu koji ste pronašli.
Prema statistikama, ranije su čitaoci novina rešavali u proseku po jednu ukrštenicu dnevno, dok su novije generacije u prilici da reše po 20 ukrštenih reči na dan i tako obrade neuporedivo veći broj informacija.
#3 SCRABBLE
Učenje uz zabavu, širenje vokabulara, vežbanje komunikacije – sve su to atributi fenomenalne igre koja je zamišljena kao prijateljsko ili porodično nadmetanje.
Svi uzrasti mogu igrati ovu najpoznatiju, svetsku igru reči. Osmišljena je za dva, odnosno četiri igrača. Oni izvlače slova iz kesice i pomoću njih slažu reči na tabli. Svako slovo nosi određeni broj bodova, a pobednik je onaj ko uspe da skupi najviše bodova. Slaganje reči, pored toga što donosi bodove, postiče kreativno razmišljanje i uči vas kako da u životu upotrebljavate logiku za rešavanje problema. Naravno, Scrabble je danas dostupan kao onlajn društvena igra ili kao aplikacija. U mnogim verzijama je besplatan.
#4 SIMON
Ova sjajna igra pamćenja aktivira sluh i vizuelnu percepciju. Igra se na elektronskom disku koji sadrži četiri dugmeta u boji, od kojih svaki proizvodi novi ton kada se pritisne. Dok uređaj nasumičnim redosledom osvetljava jedan ili više tastera, igrači moraju reprodukovati taj slučajni niz brzim pritiskom tastera u ispravnom redosledu.
Ovu naizgled jednostavnu igru zovu još i „Bop It”. Dokazano najveći benefit kod dece je jačanje kratkoročne memorije, pažnje, vizuelne i slušne obrade. Za reaktivaciju ili zadržavanje refleksnih sposobnosti, Simon posebno pokazuje rezultate i kod osoba zrele i starije dobi. Postoji u mnogim kompjuterskim varijantama.
#5 SKILLZ
Ova igra je u potpunosti vezana za novo doba i jedna je od najboljih Android igara za mozak. Sadrži se od niza jednostavnih vežbi za mozak, kao što su pronalaženje identičnih parova, pronalaženje najdužih linija ili sabiranje brojeva. Takav niz „malih” operacija ima efekat ukupnog poboljšanja brzine, fleksibilnosti i pažnje mozga, pri čemu dobijate i rezultate svojih trenutnih veština, tako da se kroz zabavu neprekidno usavršavate. Zbog svog pojednostavljenog interfejsa i zahtevnosti, Skillz je pogodan za decu, što ga ne čini manje kvalitetnim i za odrasle.
A ozbiljna konkurencija ovoj igri su Lumosity i Elevate, koji su takođe bazirani na samoocenjivanju i spadaju u vrhunske mozgalice koje možete igrati na svojim mobilnim telefonima ili tabletima.
EDUKATIVNE TEHNOLOGIJE U SAVREMENOJ OSNOVNOJ ŠKOLI
Na izazov savladavanja velikog broja informacija uspešno odgovora Savremena osnovna škola. Ovde se primenjuje koncept višestruke inteligencije profesora Hauarda Gardnera sa Univerziteta Harvard, koji polazi od toga da postoji više tipova inteligencija i načina učenja. Da bi dete ostvarilo maksimalne rezultate, potrebno je da mu se informacije plasiraju na način na koji ono najbolje može da ih primi i tako se „ojačavaju” i one njegove vrste inteligencija i strane za koje se ranije smatralo da mu slabije idu.
Pored toga, u Savremenoj je zastupljeno i učenje pomoću tablet i iPad uređaja, interaktivnih tabli i stolova, 9D VR Starshipa, robota najnovije generacije i druge edukativne tehnologije, bez obzira na to da li je reč o prvacima ili osmacima. To ne samo da čuva njihova leđa (jer torbe nisu potrebne) već i nastavni proces čini zanimljivim, budući da deca stiču utisak da uče kroz igru.
U Savremenoj osnovnoj školi je u toku upis generacije 2020/21.