Proverite da li je Savremena osnovna škola pravo mesto za Vaše dete.

Život u doba Nemanjića kroz oči učenika IV-2
Andjela Veljkovic / / Blog / 26.02.2025
Život u doba Nemanjića kroz oči učenika IV-2
Projektna nastava kao vremeplov u prošlost
Učenici IV-2 razreda imali su priliku da na kreativan način istraže život u doba Nemanjića kroz projektnu nastavu, koja im je omogućila da se na inovativan način upoznaju sa istorijom Srbije. Podeljeni u grupe, svaki tim je proučavao određenu istorijsku ličnost iz tog perioda i pripremao zanimljive prezentacije, kroz koje su svojim drugarima predstavili značaj i dostignuća tih velikih ličnosti.
Ko su bili Nemanjići?

Nemanjići su jedna od najvažnijih vladarskih dinastija u srpskoj istoriji, koja je vladala od 12. do 14. veka i ostavila neizbrisiv trag u političkom, kulturnom i duhovnom razvoju srednjovekovne Srbije. Dinastiju je osnovao Stefan Nemanja, veliki župan koji je učvrstio srpsku državu i postavio temelje njenog uspona. Njegov sin, Sveti Sava, bio je osnivač autokefalne Srpske pravoslavne crkve, dok je Stefan Prvovenčani postao prvi srpski kralj. Tokom vladavine Nemanjića, Srbija je doživela procvat u oblasti arhitekture, umetnosti i književnosti, a njihova zadužbinarstva i danas svedoče o moći i duhovnosti tog vremena.
Kostimi, kvizovi i kreativni zadaci
Kako bi što vernije dočarali duh srednjovekovne Srbije, učenici su izrađivali kostime inspirisane odelima vitezova, plemića i vladara iz doba Nemanjića. Svaka grupa je imala zadatak da prikaže život i vladavinu svoje istorijske ličnosti kroz razne kreativne forme – pripremali su kvizove, crtali mape tadašnjih srpskih teritorija, pravili makete manastira i osmišljavali dramske scene koje su prikazivale ključne događaje iz tog perioda. Ovaj pristup ne samo da je oživeo istorijske priče već je i omogućio učenicima da se kroz igru i timski rad bolje povežu sa prošlošću.
Zabava i učenje u savršenom balansu
Pored toga što su kroz istraživanje i praktične zadatke uspešno savladali lekcije, učenici su se odlično zabavili i dodatno razvili svoje timske i prezentacione veštine. Kroz pripremu i izlaganje prezentacija, naučili su kako da pronađu relevantne informacije, sistematizuju ih i predstave na zanimljiv i razumljiv način. Osim toga, imali su priliku da kroz igru steknu dublje razumevanje srednjovekovne Srbije i značajnih događaja koji su oblikovali našu istoriju.
Ovakav način rada još jednom je pokazao koliko je važno da nastava bude interaktivna, zanimljiva i inspirativna, jer se kroz praktičan rad i kreativne aktivnosti gradivo usvaja lakše i ostavlja trajan utisak na učenike.