Savremeni osnovci u magičnoj avanturi kroz Muzej iluzija

/ / Blog, I-IV, Kombinovani, Nacionalni, V-VIII / 17.09.2019

Savremeni osnovci u magičnoj avanturi kroz Muzej iluzija

Osnovci Savremene posetili su Muzej iluzija, koji je odmah osvojio simpatije svih mališana i odveo ih na nezaboravno putovanje kroz magične sobe, u kojima su doživeli intrigantno vizuelno, čulno i edukativno iskustvo.

Realnost ili iluzija?

Muzej iluzija u Beogradu jeste svet u kome ništa nije onako kako se čini, a zabava i učenje novih stvari ovde su zagarantovani za sve generacije, koje ga rado posećuju i uživaju u neobičnim sobama, uz sve predmete koji im pružaju nesvakidašnji doživljaj.

Osnovci su u grupama ulazili u tajanstvene sobe Muzeja i već su se na prvom koraku zapitali da li sanjuju ili su baš oni stvarni učesnici u iluziji:

„Ovo je magično! U jednoj sobi nisam bio siguran da li se to stvarno baš meni dešava i da li sam ja zaista tu.”

Neobična percepcija, optička varka i mnogo novih saznanja

Div naspram patuljka na jednom malom mestu? Moguće je! Mališani su u jednoj sobi bili prvi put viši od svoje učiteljice, koja im je baš u ovoj majstorski izobličenoj prostoriji objasnila i kako je to moguće. Učenici su ovde doživeli zapanjujuće perceptivno iskustvo, a ono što su saznali prepričavali su puni utisaka:

„Sada znam kako mogu da budem viši od učiteljice! Sve ovo je optička varka u toj neverovatnoj sobi iluzija u kojoj se pred mojim očima drugi smanjuju ili povećavaju, u zavisnosti od toga u kojem uglu stojim.”

U Obrnutoj sobi deca su „prkosila” Zemljinoj teži, ali i saznala sve o gravitaciji. Poseban utisak na njih je ostavio Vorteks tunel, gde su osetili kako izgleda kada im izmiče tlo pod nogama – hodali su po ravnoj i stabilnoj površini, ali iluzija je doprinela da im to izgleda gotovo nemoguće, što je učinilo da se svojski bore i mentalno ojačaju.

U šarenom i promenljivom svetu kaleidoskopa i Sobi ogledala zabavi i čuđenju učenika nije bilo kraja – imali su utisak da se nalaze u beskonačnoj sobi i da njihovo kretanje ništa ne ograničava.

Od učionice do Muzeja – razvoj kognitivnih sposobnosti kroz igru

Istraživanja u Muzeju su školarce nakon putovanja kroz zanimljive sobe odvela i do „pametne igraonice”, u kojoj su nastavili igru i učenje kroz „Dilemma games”. Koncept ovih igara je takav da utiču na poboljšanje kognitivnih i logičkih sposobnosti tako što učenici kroz drvene zagonetke, mozgalice, slagalice i didaktičke igre samostalno dolaze do rešenja zadataka.

U nastavi u Savremenoj učenici svakodnevno dobijaju zadatke i učestvuju u aktivnostima koje podstiču najvažnije veštine neophodne za uspeh u 21. veku. Problemsko razmišljanje, rešavanje problema, inventivno mišljenje i kreativnost samo su neke od njih, a dodatno podsticanje ovih i mnogih drugih veština i sposobnosti za učenike Savremene predviđeno je upravo vannastavnim aktivnostima, kao što su posete muzejima i časovi u prirodi.

Učitelji i nastavnici rešili misteriju

Neverovatne utiske učenici su podelili sa svojim učiteljima i nastavnicima, koji su im ukazali na gradivo koje su naučili u školi i povezali ga sa tajnama koje stoje iza pitanja koja se u ovom muzeju nameću – zašto oči vide stvari koje mozak ne razume i kako funkcionišu optičke varke, percepcija i ljudski mozak.

Savremena škola i kreativna nastava u njoj

U Savremenoj je nastava personalizovana, a nastavni cilj je da se kod svakog učenika podstakne kreativnost, koju će iskazati na najbolji način i koja će pobuditi nove ideje i stvaranje novih dela. Zato se u ovoj školi redovno praktikuju i pažljivo osmišljene vannastavne aktivnosti – svaka aktivnost donosi novu kreativnu ideju, koju učenici na časovima pod utiskom ispoljavaju i povezuju sa naučenim.

Poseta Muzeju iluzija je jedna u nizu koja je ostavila veliki utisak na savremene osnovce i ostvarila je svoj cilj – razmišljanje „out of the box”, razvoj veština i sposobnost kreativnog rešavanja problema.

Prijavite se

Upis za generaciju 2019/20. je otvoren!

Kliknite na ovaj link da se prijavite »

Leave a Comment

Viber WhatsApp
POZOVITE NAS

POZOVITE NAS »